Uw caravanverzekering

Speciaal voor onze klanten die hun dagelijkse vervoermiddel bij ons verzekerd hebben, is er een gunstige ZLM Caravanverzekering.

Waarom sluit u een caravanverzekering af?

Een caravan is toch een kostbaar bezit waar u lang van wilt genieten. Zowel schade als diefstal aan uw caravan, stacaravan of vouwwagen zijn verzekerd. Hier noemen wij alle soorten caravans voor het gemak caravan. Ook schade aan de inboedel, luifel, voortent of aanbouw en accessoires kunt u verzekeren. Schade die u met uw caravan aan iemand anders veroorzaakt valt niet onder deze verzekering. Deze schade wordt vaak gedekt door de verzekering van de auto waarmee u de caravan trekt.

Wat is verzekerd op de ZLM Caravanverzekering?

Uw caravan, stacaravan of vouwwagen is verzekerd tegen schade of verlies door een onzekere gebeurtenis. Denk bijvoorbeeld aan brand, storm, hagel, diefstal of inbraak. Of een schade wanneer u met de caravan achter de auto een ongeluk krijgt.  Ook een eigen gebrek van een onderdeel, een materiaalfout of constructiefout kan verzekerd zijn. Lees meer over de ZLM Caravanverzekering.

Wat kost de ZLM Caravanverzekering?

Bereken hier uw premie. Die is afhankelijk van  waar u woont, de nieuwwaarde van de caravan en de waarde van inboedel, luifel, voortent of aanbouw en accessoires . U kunt uw premie per maand of per jaar betalen.

Hoe sluit u een ZLM Caravanverzekering af?

Bel ons op 0113 - 238 880 of bel uw ZLM-adviseur.

Wat houdt verhaalsbijstand in?

Verhaalsbijstand is een service van ZLM Verzekeringen waarbij wij uw schade verhalen. Heeft u (letsel)schade en is een ander hiervoor aansprakelijk? Dan kunt u uw schade verhalen op de veroorzaker. Dat is vaak gemakkelijker gezegd dan gedaan. Daarom verhaalt Stichting Rechtsbijstand ZLM de schade voor u. Lees meer over verhaalsbijstand.

Pakketkorting bij meerdere verzekeringen

Wij doen graag iets extra’s voor onze klanten. Als u meerdere verzekeringen afsluit, ontvangt u bovenop onze scherpe premies 8% pakketkorting. Lees meer over pakketkorting.

Wat u zich misschien nog afvraagt...

Nee. Is de caravan aan de auto gekoppeld? En veroorzaakt u schade bij iemand anders? Dan valt dat onder de WA-verzekering van de auto. Verplaatst u de caravan met de hand en veroorzaakt u schade bij iemand anders? Dan valt dit onder de particuliere aansprakelijkheidsverzekering. Het is verstandig om een cascoverzekering voor brand, diefstal of andere schades af te sluiten voor uw caravan. Maar dat is niet verplicht.

Ja. Uw caravan is dan verzekerd. Het maakt niet uit of u met de caravan onderweg bent. Of dat u op de camping of in de winterstalling staat. Hiervoor gelden de voorwaarden van de caravanverzekering.

Nee. Op het internationaal verzekeringsbewijs (voorheen groene kaart) van uw auto staat de code 'AF'. Dit betekent dat uw auto met een aanhanger verzekerd is als u schade veroorzaakt bij anderen. Maar in Spanje, Polen, Kroatië, Portugal en Duitsland heeft u wel een apart internationaal verzekeringsbewijs nodig voor een aanhangwagen, vouwwagen of caravan. Gaat u naar deze landen? Of reis u er doorheen? Vraag dan een extra internationaal verzekeringsbewijs aan. Bel daarvoor met ons team Klantadvies. U bereikt hen op 0113 - 238 880. 

Heeft u schade? Zeker dan vinden wij het belangrijk dat u tevreden over ons bent. Neem gerust contact met ons op voor een persoonlijk advies. Bijvoorbeeld over wat er precies verzekerd is. Meld uw schade snel via één van de mogelijkheden hieronder.

Telefonisch

Tijdens kantooruren (8:30 - 17:00 uur) zijn wij bereikbaar via telefoonnummer 0113 - 238 888. Bij spoed kunt u dit nummer ook buiten kantooruren gebruiken.

Online

U kunt uw schade melden via Mijn ZLM. Heeft u nog geen account? Registreer dan nu.
 

Schriftelijk

U stuurt het door u ingevulde en ondertekende schadeformulier naar: ZLM Verzekeringen, Postbus 70, 4460 BA, Goes.

Hoe wij uw schade behandelen

Bij schade kan er veel op u af komen. Daarom hebben voor u op een rijtje gezet wat u kunt verwachten.

  • Als het nodig is schakelen wij direct een berger of andere hulpverlener in.
  • Binnen 4 werkdagen bevestigen wij u de ontvangst van uw schademelding en hoort u of er dekking is. Belt u ons? Dan nemen wij de schadebehandeling direct met u door. Wij vertellen u of u nog een schriftelijke bevestiging ontvangt.  Wijzen wij uw claim (gedeeltelijk) af? Dan leggen wij u uit waarom.
  • Uw schadebehandelaar gaat voor u aan de slag. Hij of zij is uw vaste aanspreekpunt.
  • In veel gevallen schakelen wij een schade-expert in. Die vertelt u of hij in dienst is van ZLM of dat hij werkt voor een zelfstandig expertisebureau.
  • Bent u het niet eens met het schadebedrag dat de schade-expert vaststelt? Dan mag u een contra-expert inschakelen. Wij vergoeden de kosten van de contra-expert in ieder geval tot de kosten van onze eigen expert. Als de kosten van de contra-expert meer bedragen dan de kosten van onze eigen expert, dan vergoeden wij de hogere kosten als deze redelijk zijn.
  • Als beide schade-experts het niet met elkaar eens zijn, doet een derde deskundige een bindende uitspraak. Zowel u als wij betalen de helft van de derde deskundige. Heeft u volgens de derde deskundige gelijk? Dan vergoeden wij ook de redelijke kosten van deze deskundige. Schade-experts moeten werken volgens de Gedragscode Expertiseorganisaties. Deze vindt u op www.verzekeraars.nl
  • Wij maken het schadebedrag aan u of aan de reparateur over.
  • Bent u aansprakelijk? Dan wachten wij de claim van de tegenpartij af.
  • Is de tegenpartij aansprakelijk? Dan proberen wij de schade voor u op de tegenpartij te verhalen.
  • Komt uw schadeclaim in aanmerking voor vergoeding door het Waarborgfonds? Dan dienen wij de claim daar in.
  • Lees meer informatie over ons fraudebeleid.