Mijn vraag gaat over...
Top10 veelgestelde vragen
Heb ik na het afsluiten van de verzekering nog bedenktijd?
Ja. U heeft veertien dagen bedenktijd na het afsluiten van een verzekering. Stuurt u binnen veertien dagen na het afsluiten van een nieuwe verzekering uw rekening en polisblad terug? Dan stoppen wij de verzekering. U betaalt dan geen premie. Uw polisblad is het bewijs dat u verzekerd bent.
Hoe kan ik een schade melden?
U kunt een schade op verschillende manieren bij ons melden. Dat kan online, met de telefoon of via een schadeformulier. Wilt u meer informatie over hoe u een schade meldt? Kies hier dan de verzekering waarop u een schade wilt melden.
Wanneer heb ik recht op pakketkorting?
Onze verzekeringen zijn onderverdeeld in drie rubrieken: Vervoer, Wonen en Overig. Heeft u 3 verzekeringen uit twee verschillende rubrieken, waarvan minimaal 1 verzekering uit de rubriek Wonen? Dan krijgt u 8% pakketkorting over de premie (inclusief assurantiebelasting) van al uw verzekeringen uit deze rubrieken. Voldoet u op 1 juni aan de voorwaarden voor pakketkorting? Dan ontvangt u half juni het kortingsbedrag.
Hoe geef ik mijn verhuizing door?
Geef uw adreswijziging door via Mijn ZLM. Of geef uw verhuizing telefonisch door aan ons team Klantadvies. U bereikt hen op 0113 - 238 880.
Wat zijn de openingstijden van ZLM?
Ons kantoor is open van maandag tot en met vrijdag 8.30 tot en met 17.00 uur. Zijn we dicht? Bel dan voor dringende zaken 0113 - 238 888. Veel zaken regelt u gemakkelijk online via Mijn ZLM .
Krijg ik op een tweede auto dezelfde no-claimkorting als op mijn eerste auto?
Als u al een paar jaar zonder schade rijdt, dan krijgt u korting op uw autoverzekering. Soms krijgt u voor uw tweede auto dezelfde no-claimkorting als voor uw eerste auto. Wilt u weten of dit voor u geldt? Neem dan contact op met team Klantadvies. U bereikt hen op 0113 - 238 880.
Wat kan ik doen met Mijn ZLM?
U kunt:
- Uw post digitaal ontvangen.
- Uw lopende verzekeringen bekijken, beëindigen of wijzigen.
- Uw persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen.
- Uw schademeldingen bekijken.
- Documenten (zoals brieven, facturen, polisbladen en internationale verzekeringsbewijzen (groene kaarten) inzien.
- Betalingen inzien en doen.
Ik heb een bedrijf. Kan ik ook inloggen in Mijn ZLM?
Nee, het is helaas nog niet mogelijk om in te loggen in Mijn ZLM als uw verzekeringen op naam staan van uw bedrijf.
Als uw particuliere en bedrijfsverzekeringen op hetzelfde relatienummer bij ons geregistreerd zijn, is het ook niet mogelijk om uw particuliere verzekeringen in te zien. Neem hiervoor contact op met ons team Klantadvies, telefoonnummer 0113 - 238 880 of uw ZLM adviseur.
Heeft ruitschade gevolgen voor mijn kortingstreden?
Schade aan uw autoruit heeft geen gevolgen voor uw kortingstreden. Laat u een ruitschade repareren bij een reparateur die samenwerkt met ZLM? Dan betaalt u geen eigen risico. Laat u een autoruit vervangen? En laat u dat doen door een reparateur die met ZLM samenwerkt? Dan kost u dat € 45,- eigen risico.