Hieronder hebben wij de veelgestelde vragen over de verlenging van uw verzekeringen uit de rubriek Vervoer voor u op een rij gezet. Staat uw vraag niet in het overzicht? Bel dan met ons team Klantadvies, 0113 - 238 880 of uw ZLM adviseur.
Veelgestelde vragen
Krijg ik mijn Internationaal Verzekeringsbewijs (voorheen groene kaart) nog per post toegestuurd?
Nee, het Internationaal Verzekeringsbewijs (IVB, voorheen groene kaart) is bijgesloten als bijlage bij het bericht. Vanaf 1 januari 2025 mag u het verzekeringsbewijs in alle aangesloten landen ook digitaal tonen, en hoeft u de groene kaart dus niet meer uit te printen. Toch adviseren wij u het document wel uit te printen als u naar een land buiten de EU gaat.
Wilt u het IVB per post ontvangen? Dat kan ook, u kunt het verzekeringsbewijs aanvragen via Mijn verzekeringen. Klik op de verzekering waarvoor u het verzekeringsbewijs wilt aanvragen. Kies bovenaan bij ‘Zelf regelen’ voor ‘Int. verzekeringsbewijs (voorheen groene kaart) aanvragen’. Meer informatie over het Internationaal Verzekeringsbewijs.
Moet ik de documenten zoals het polisblad en het Internationaal Verzekeringsbewijs (voorheen groene kaart) zelf opslaan?
Dat mag u zelf weten. De documenten blijven drie jaar bewaard in uw Mijn ZLM-omgeving in Mijn documenten. Als u ze daarna nog wilt bewaren kunt u ze opslaan op uw eigen apparaat of uitprinten. Wij adviseren u wel het Internationaal Verzekeringsbewijs (voorheen groene kaart) uit te printen en in uw auto te leggen. Meer informatie over het Internationaal Verzekeringsbewijs.
Ik wil mijn post in het vervolg weer in de brievenbus ontvangen. Kan dat?
Ja, u kunt uw voorkeur altijd aanpassen in Mijn profiel.
Ik wil graag mijn premie maandelijks betalen, hoe regel ik dat?
Om uw premie per maand te betalen wijzigt u voor vrijdag 13 december uw voorkeur in Mijn ZLM, bij Mijn profiel. Nadat de betaalwijze is aangepast, ontvangt u een nieuwe factuur waar de toeslag van 1% voor maandbetaling op vermeld is. ZLM incasseert uw premie op de 27e dag van de maand; u ontvangt dus geen factuur. De betaalwijze geldt voor al uw verzekeringen. Wilt u dit liever niet online wijzigen? Bel dan ons team Klantadvies, 0113 - 238 880 of uw ZLM adviseur.
Ik zie de pakketkorting niet op mijn factuur terug. Klopt dit?
Ja, dat klopt. De pakketkorting maken wij jaarlijks in juni over. U krijgt hiervan in juni 2025 bericht.
Niet al mijn ZLM verzekeringen staan op de factuur vermeld. Hoe kan dit?
Op de factuur die u nu ontvangen heeft, staan alleen de verzekeringen uit de rubriek Vervoer: personenauto, bestelauto, motor, aanhangwagen, oldtimer, caravan, kampeerauto, fiets en bromfiets. De factuur voor uw verzekeringen uit de rubriek Wonen en/of de rubriek Overig ontvangt u in april 2025. Betaalt u per maand? Op het incasso-overzicht staat wat u elke maand voor al uw verzekeringen betaalt. Dus voor de verzekeringen uit alle drie de rubrieken.
Ik betaal per maand. Het bedrag dat ik in januari 2025 betaal, is iets hoger dan het bedrag in de andere maanden. Hoe kan dat?
Wij stellen uw maandbedrag vast door de totale jaarpremie door 12 te delen. Als dit niet precies uitkomt, verrekenen wij dit in de eerste maand.
Als ik mijn factuurbedrag deel door 12 maanden, komt mijn maandbedrag lager uit dan het bedrag dat maandelijks geïncasseerd wordt. Hoe kan dit?
Als u per maand betaalt, incasseren wij al uw verzekeringen tegelijkertijd. Heeft u ook verzekeringen uit de rubriek Wonen en/of de rubriek Overig, dan zijn de premies van deze verzekeringen ook in uw maandbedrag opgenomen. Op het incasso-overzicht staat wat u elke maand voor al uw verzekeringen betaalt. Dus voor de verzekeringen uit alle drie de rubrieken.